7 Nisan 2011 Perşembe

Sergi: ‘‘NOKTA...’’

Bugün, ismini ilk defa kulüpten bir arkadaşım sayesinde duyduğum genç bir sanatçı olan Hale Yiğit'e ait bu sergiyi gezdik. 
Ağaçlara ve ağaç fotoğraflarına özel ilgim olduğu için hoşuma gitti. Ancak daha iyi bir seçki yapılabileceği kanısındayım. Zira yanyana birbirine benzer çok eser vardı.
Serginin başında sanatçının kendisi de durmakta. Biz de kısa ve hoş bir sohbet ettik. 
İlk başta komik bir şekilde arkadaşımın etkisiyle ben de fotoğrafları kopya sandım. Sanırım ikimiz de fotoğraf kağıtlarını daha farklı bir dokuda bekliyorduk. Daha sonra Hale ile konuştuğumuzdaysa gerçeği açıkladı.
Aslında kendisi de ipek kağıt kullanmak istemiş ancak artık büyük boyutlarda bulmak mümkün değil. Üretimi durmuş durumda.
Haliyle karanlık oda ve baskı üzerine konuşunca tekrar eskiye döndüğünü söyledi. Ancak bize tam bir dönüş gibi gelmedi. Çünkü digital ile çekip negatife basıyormuş. Bu arada da farklı filtreler kullanıp bu şekilde görüntüler elde ediyormuş. Bu şekilde deneysel çalışan insanları takdir ediyorum.
Fotoğraflara uzaktan baktığınızda bir bütün halindeler, yaklaştığınızda ise gittikçe büyüyen ve çoğalan noktaları farkediyorsunuz. Sergi de ismini buradan alıyor. Bu tarz ve bol grenli fotoğraflar resimsel geldiğinden ben seviyorum. 


Sergilendiği yeri bulmaksa çok kolay. Şişhane metrosunun İstiklal caddesi çıkışından çıktıktan sonra sağdaki binada: Taner Zafer Tunaya Kültür Merkezi'nde.
Basılmış halini görmekle bir olmasa da linkte fotoğrafları görebilirsiniz.


Sanatçının sergisi hakkındaki yazısı şöyle;

‘‘NOKTA ...’’ ya Dair
''Nokta …'' isimli fotoğraf sergimin serüveni yaklaşık 1.5 sene  önce iki arkadaşımla Kumbaracı Yokuşu'nda ortak kurduğumuz St.Art Atölye' nin karanlık odasında başladı. Bir süre klasik negatif filmlerimin banyosunu ve baskısını yaptım. Daha sonra bu süreç aşırı grenli, yakından karmaşık ancak, uzaktan bir bütünlük sağlayan fotoğraflar elde etme arzusuna dönüşünce bir çok denemeler yapmaya başladım. Uzun bir süre kendi yaptığım çeşitli kağıtlardan, çeşitli şekillerdeki filtrelerle baskılar aldım. Zamanla daha iyi sonuçlar almak için kendi negatiflerimi yapmaya başladım. Sonucunda yakından noktaların göründüğü ancak, uzaktan bakıldığında bütünlüğe sahip bir fotoğraf üslubu yakaladım. Siyah beyaz olarak başladığım bu serüven beni renkli negatif yapmaya ve karanlık odamda basmaya kadar sürükledi. Uzun ve meşakkatli bir dönem yine beni bekliyor.
01-14 Nisan tarihleri arasında izlenmeye açık olan sergime herkesi bekliyorum.
Sizlere siyah beyaz fotoğraflarımla iyi seyirler diliyorum.
Hale YİĞİT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder