20 Nisan 2011 Çarşamba

sıcak - soğuk

Self Portrait as a solitary trekker, 1985 
Paper size  : 45x61cm. (18x24")
Image size : 24x56cm. (9x22")
archival pigment ink on cotton rag paperedition of 10 + 1 AP



Saat 2'yi geçiyor. Cumartesi gecesinden beri 4'ten erken yatmıyorum.
Yatıyorum ya, uyku tutmuyor. Kalkıyorum. Oturuyorum. Dolanıyorum. Birşeyler okuyorum.
Sonra kitabın en tatlı yerinde göz kapaklarım ağırlaşıyor. Dalıyorum bir süre. Sonra uyanıp okumaya devam ediyorum. Yine uykum gelirse bilgisayarı açıyorum, o da uykumu açıyor.


Bu fotoğrafı bugün, bu saatte, ilk defa görüyorum.
Fotoğraf Nuri Bilge Ceylan'a ait. Ne kadar şiirsel, duygu yüklü. Bir yandan japon mangalarını andırıyor bana.
1985 yılına aitmiş.
Ne kadar boş, bir o kadar da dolu bir fotoğraf.
Kadrajın tam ortasındaki adam biraz rahatsız ediyor beni. 
Sanki iliştirilmiş oraya. Takılıp kalmış, gidemiyor gibi.
Yolun ortasındayken, bir anda farketmiş gibi
-yalnızlığını.
Ben olsam durmam, giderim.

Herşey içiçe sanki.

Arayış, doğa, yol, yolculuk, kayıp.
Huzurlu, sonsuz bir yalnızlık.

1 yorum:

  1. Bazı fotoğraflar insan istiyor, fakat bu fotoğrafta insan fazla veya gereğinden fazla büyük.

    YanıtlaSil