14 Nisan 2011 Perşembe

Kitap: Fotoğraf Sanatı / Edouard Boubat

Burada okuduğum/incelediğim kitaplarla da ilgili kısa da olsa görüş ve düşüncelerimi paylaşacağım.


Yukarıda resmini gördüğünüz kitabı kütüphanede fotoğraf rafına bakınırken buldum. Genelde fotoğrafla ilgili okuduklarım fotoğraf teorisiyle ilgili oluyor.
Teknikle ilgili bir kitap hiç okumamıştım. Aynı şekilde dergilerde de bu bölümleri takip etmek hiç ilgimi çekmiyordu. Ancak bu durum değişiyor gibi.
Özellikle de elime bu kitap geçtikten sonra...


Kitapta fotoğrafın temel ilkeleri, makine seçimi ve işleyişi, film seçimi, çekim, banyo vb. konular kısa ve öz bir şekilde açıklanıyor. Teknikle ilgili okumak beni sıkarken, bu kitaptaki gösterimler ve sade anlatım sayesinde hiç sıkılmadan okudum kitabı.
Yazının yanında, Edouard Boubat kendi eserlerinden örneklerin de bulunduğu yalın, fotoğrafla ilgilenmeye yeni başlayanlar veya teknik anlamda eksikleri olduğunu düşünenler için oldukça faydalı bir kitap.


Kitabın başındaki Edouard Boubat'ya ait bu fotoğraf bana çok huzur veriyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder