12 Haziran 2011 Pazar

Gaston Lacombe












Fotoğraflar Gaston Lacombe'un "captive" adlı serisinden.
Beni içine çekip alan ve hüzne boğan bir seri.
İnsanın kendini üstün kabul edip, her şeye hakkı olduğunu sandığı, bunun için doğayı sömürdüğü bir dünya burası.

Gaston Lacomble projesinden şöyle bahsediyor:

"Dünyanın her yerindeki hayvanat bahçelerine ziyaretçiler en güzel, vahşi ve nadir yaratıklarını görmek için bir beğenme beklentisiyle gidiyorlar. 
Fakat çoğunlukla onların doğal alanlarından alınıp hapsedildikleri, acınası halleri farkedilmiyor. 
İki yıldır Kuzey Amerika ve Asya'daki hayvanat bahçelerini çekiyorum.
Çoğu hayvanat bahçesini seviyorum - evet, gerçekten seviyorum. 
Bazı hayvanat bahçeleri dünyadaki ender ve yok olan ve başka türlü hayatlarını devam ettiremeyecek türlerin yaşaması için büyük çaba harcıyorlar. 
Buna rağmen, en iyi hayvanat bahçelerinde bile her zaman ihtiyaçlarından çok daha küçük alanlara, beton duvarlar arasına sıkışmış ya da tek gördükleri yeşillik odalarının duvarlara çizilmiş bitki resimleri olan hayvanlar bulunuyor.
Kafeslere hapsedilip yere bile oturamayan ve temiz suya ya da gün ışığına ulaşamayan hayvanlar var.
Böyle zamanlarda, hayvanlara bu şekilde muamele yapan bir sistemi desteklediğim için kendimi suçlu hissediyorum ve fotoğraf çekiyorum."


Bu seri bana İstanbul Modern'de hala sergilenmekte olan 'Kayıp Cennet' sergisini ve sergideki bir sanatçının otel odalarına farklı farklı hayvanları koyarak hareketlerini kaydettiği bir videoyu hatırlattı.
Gitmediyseniz, gidip görmenizi tavsiye ederim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder