9 Ağustos 2011 Salı

Fotoğrafla ilgili kitap okuyabileceğiniz mekanlar

Ülkemizde kitapçılarda fotoğrafla ilgili yayınlar bulmak ne yazık ki çok kolay değil.

Ancak bu konuda yayıncıların, kitabevlerinin ve emek verip maliyetine dergi, fanzin vb. yayın çıkarmaya çalışanların da hakkını yememek lazım. 
Zira fotoğrafla ilgili yayınların raflardaki sayıları her geçen gün artmakta. Daha çok yabancı kitap, dergi geliyor. Kitapçılarda görsel sanatların yanında fotoğrafa da ayrı raflar ayrılıyor. Ancak yine de, yeterli değil.
Ulaşılması kısmen zor olduğu ve bu konuda okuyup, iyi fotoğraf albümleri bakmak isteyenler için yol gösterici olabilecek bir liste yapmak istedim.
Elbette ki eksikleri olacaktır. Siz de bildiğiniz, sevdiğiniz kitapçılar varsa bunları bana ulaştırırsanız yazıya eklemeler yapabilirim. 



İstanbul Modern



İstanbul Modern'in kütüphanesi araştırma yapıp, sakin sakin fotoğraf bakmak için oldukça uygun bir yer. Ben İstanbul Modern'e gitmek için perşembe günlerini seçiyorum. Çünkü perşembeleri müzeye giriş ücretsiz.
Kütüphane de müzeye girenlerin kullanımına açık. Kitapları ödünç alamıyorsunuz ancak kütüphane içinde dilediğinizce karıştırabilirsiniz. Ziyaretçilerin kullanımı için bilgisayarlar ve internet bağlantısı da var.
Kütüphane görevlileri de yardımcı oluyorlar.


Galata Fotoğrafhanesi


Galata Fotoğrafhanesi aslında fotoğrafla ilgili eğitim veren bir yer. Küçük ama güzel bir kütüphaneleri var.
Kimi kitap ve dergilerin satışı yapılıyor. Ancak büyük bir çoğunluğu kütüphaneye ait. Oturup incelemenizde bir sakınca yok. Kitapları raflarına geri bırakın yeter.


Robinson Crusoe


İstiklal caddesi üzerinde bildiğimiz Robinson Crusoe kitabevi, yine İstiklal üzerinde açılan SALT adlı galeri içinde bir şube açtı. Bu minik şube benim daha çok işime geldi. Çünkü yalnızca sanat, mimari vb. konular üzerine kitaplar var.
Kitapçılarda benim için önemli olan bir şey de oturup kitap inceleyebileceğim bir yerin olup olmadığı.
Burada karşı karşıya iki rahat koltuk var. Aralarında da kitaplarınızı koyup not alabileceğiniz minik bir sehpa.   
Fotoğrafla ilgili de çokça görsel kaynak, fotoğraf albümü mevcut.


ESPAS

Espas, Galata kulesine yakın, tam tamına bir sanat kitapçısı!
Bu kitapçının önünden uzun zamandır geçiyor ama bir türlü giremiyordum. 
Bugün akşamüstü uğradığımda kapısı kapalıydı, yine açık olmadığını düşünürken karşı binadaki amcanın "zil var zile bas." seslenişi sayesinde içeri girebildim. Demek istiyorum ki, kapalı diye kapıdan dönmeyiniz.
Yoksa içerideki pek çok güzel kitapla tanışma şansını kaçırabilirsiniz.
Ben yine fotoğraf kitaplarına yöneldim diğerlerini pek inceleme fırsatını bulamadım. Ancak sinemayla ilgili de oldukça kitap vardı. 
İçeri girdiğinizde içecek bir şeyler isteyip istemediğinizin sorulduğu, ilgilenen kişiyle sohbet edebileceğiniz sıcak, hoş bir kitapçı.
19.00'da kapanıyor.


Galeri Elipsis


Tophane'de bulunan Galeri Elipsis'in sergi salonu dışındaki alanla bulunan kitaplığında fotoğrafla ilgili yayınlar, özellikle de güzel yabancı dergiler bulmak mümkün. Yine galeri içinde incelenebilirler.

FOTOĞRAFEVİ


İstiklal caddesi üzerinde, Galatasaray lisesine yakın olan Fotoğrafevi de fotoğraf eğitimi veren ve iyi fotoğraf sergilerine ev sahipliği yapan mekanlardan.
Binanın üst katlarında oldukça güzel ve her seferinde kilitli bulduğum bir kitaplık var.
Ancak tabii ki kitapları incelemek istediğinizde açıyorlar.
Burada da rahat bir şekilde kitap bakıp, uzunca kalabilirsiniz. Oturup, dinlenmek için çok uygun. Fotoğraf bakmaktan yorulduğunuzdaysa balkona çıkıp İstiklal'in kalabalığına yukarıdan bakıp rahat bir nefes alabilirsiniz.  

Keyifli okumalar.

2 yorum:

  1. genis aci proje ofisi'nin de güzel bir kitapligi oldugunu duydum :)

    YanıtlaSil
  2. evet. benim de yazdıktan sonra aklıma geldi.
    ancak henüz görmediğimden kuru kuru da yazmak istemedim :)

    YanıtlaSil